نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين:پایان نامه ارشد

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد

نظریه یونگ

یونگ[1] بر خلاف فروید نقش اصلی را به غریزه جنسی نمی داد ، او انرژی روانی را به منزله ی یک کل واحد در نظر گرفت ، وی اصطلاح ” لیبیدو ” را به نیروی جنسی محدود نکرد ، بلکه آن را جزئی از انرژی روانی کلی پنداشت ، یونگ با بصیرتی عمیق نشان داد که آنچه روان تحلیل گران از ضمیر ناهشیار بیماران خود بیرون می کشند ، معادل هایی هستند که در اسطوره ها و نمادهای نقاط مختلف جهان اعم از فرهنگ های ابتدایی یا پیشرفته دیده می شوند ، ” علی رغم اهمیت انکار ناپذیر جنسیت ، مع ذالک امکان پذیر نیست که همه چیز مطلقا به این غریزه مربوط  شود “(یونگ ،1963، ترجمه ی رفیعی و  رفیعی ،1389) .

یونگ به کهن الگوهایی[2] علاقه داشت که محتوا و نیروی هیجانی و هزاران سال عمر داشتند از جمله آنیما و آنیموس[3] که معرف خصوصیات جنس مخالف هستند مثل احساسات، نگرش ها و ارزش ها . آنیما بخش زنانه ی روان مردان است مثل احساسی و هیجانی  بودن و آنیموس بخش مردانگی روان زنان و خصوصیاتی چون منطقی و خردمند بودن را در بر می گیرد ، این تلقی که مردان و زنان بخش هایی از هورمون های یگدیگر را نیز ترشح می کنند ، با این حال انسان ها از لحاظ برخورداری از خصوصیات روانی جنس مخالف با یگدیگر فرق دارند . یکی از مفروضات اصلی آنیما و آنیموس این است که زن ها به طور سنتی هیجانی و دلسوزند و مردها منطقی و قدرتمند ند ولی در مورد آنیما و آنیموس نباید اینقدر تنگ نظر بود ، هاردینگ[4] (1970) چهار نوع کهن الگوی زنان را در حین پرورش آنیموس توصیف می کند . یونگ معتقد بود زنان و مردان برای متوازن کردن شخصیت شان باید آنیما و آنیموس خود را بروز دهند ، در غیر این صورت باخطر ناپخته بودن یا مردانگی و زنانگی کلیشه ای مواجهه خواهند شد . کشف و بررسی آنیما و آنیموس  در روان درمانی نه تنها بروزبخش های ناهوشیار را به دنبال دارد بلکه میل جنسی افراد و میل جنسی آنان درجریان انتقال نسبت به درمانگر را نیز فاش می کند (شارف[5] ،ترجمه ی فیروزبخت ، 1388 ) .

[1] Young

[2] Archetyps

[3] Anima&animus

[4] Harding

[5]Sharf

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي نقش واسطه­اي اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضایت جنسي در معلمين متأهل مي­باشد.

اهداف جانبي

1- بررسي رابطه سبك هاي هويت با اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن.

2- بررسي رابطه اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن با رضايت جنسي.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد